Brno

 Předposlední, šestá zastávka. Brno a okolí.


Při plánování jsem se s ubytováním v penzionu, nebo prakticky kdekoliv, vůbec nechytala. Když jsem našla slušnou cenu, poslali mi, že je obsazeno a na dvě noci 8 tisíc přišlo fakt dost i mně.


Nabídka pana Ivana byl tedy skoro zázrak, po kterém jsem skočila ihned. K ubytování jsem dostala emailem podrobné pokyny pro cestu i výčet toho, co na místě najdeme.

Díky tomu, že jsme na sebe měli i telefon, nás pan Ivan vyzvedl na místě, kam jsme trefili a dále jsme jej následovali autem.

Cesta byla víc než dobrodružná, jeli jsme místy, které zcela jistě nebyly určeny pro osobní auta, tím míň pro to naše, které můj muž miluje nadevše a nesnese milimetrový škrábanec. Jeli jsme snad i pomaleji než krokem, já jsem se půlku cesty bála, že někam spadneme a v autě bylo hrobové ticho (ony i naše děti ví, kdy mají zmlknout). Odměnou nám byla dvě zastavení po cestě. Jedno na rozhledně Akátový vrch, ze které je úžasný výhled na Brno, Pálavu a celkem daleké okolí a druhé u již nepoužívaného vodojemu (tady doufám, že si to pamatuju dobře)

S rozhlednou jsem měla teda trochu problém. Byla krásná, pan Ivan tvrdil, že stabilní. Hahaha. Jako já se totiž bojím výšek, ale zvláštně. Dokážu vystoupat po bytelném zařízení a užít si výhled. Jenomže tahle rozhledna se kývala. Jako fakt! Posledních pár metrů jsem se zařekla, že dál nejdu. Nakonec jsem se teda nechala ukecat. A nelituju. Mimochodem, pan Ivan je člověk sečtělý a má výbornou paměť. Snažila jsem se z jeho výkladu zapamatovat co nejvíc, protože to bylo opravdu zajímavé.








Bylo hrozné vedro, takže jsme pokračovali do Židlochovic na pozemek, kde jsme strávili dvě noci.
Chatička vypadala docela hezky. Uvnitř bylo vidět, že se nepoužívá, ale na přespání stačila. Koneckonců zhruba jsme věděli, do čeho jdeme. Spací prostor bylo třeba ještě trochu upravit, neboť slabounké matrace jsou na přespání dostačující, ne však, pokud leží na betonu. Bála jsem se, abychom odspodu neprochladli, ale našla jsem ještě další dvě matrace a s dovolením je použila. Na to přišly karimatky a naše spacáky a ležení bylo hotové. 
Na vaření jsme měli dvouplotýnkový vařič a nějaké nádobí navíc nám tam nechal pan Ivan. Vodu jsme si nosili v kanystrech od domu jeho vnuka, který byl kousek nad chatou. Byl tam přístupný venkovní kohoutek.
Chatička se nachází v meruňkovém sadu, takže tam byl i stín. Večerní sezení venku bylo skvělé. Komáři se kupodivu nekonali. Suché WC nám nevadí, bylo čisté a bez pavouků. Absence tekoucí vody byla náročná, lhát nebudu, ale zvládnout se to dalo. Děti se koupaly před chatičkou v lavoru, my jsme to přežili bez koupání a bez úhony :-D




První večer jsme na přivítanou dostali bílé víno, které jsme vypili s milou návštěvou pana Ivana a jeho paní. Foto mám, ale bez dovolení vkládat nebudu. Bylo to moc fajn. A za sebe musím říct, že to bylo snad první víno, které mi chutnalo (miluju totiž vína sladká, ale skutečně sladká, vše mi jinak přijde trpké).

Se svolením pana Ivana. Foto nás a manželů Fenzových




Ráno, spíš dopoledne jsme se vydali na místní koupaliště. Vyblbli jsme se v dětském brouzdališti všichni (bylo totiž nejteplejší :-D). Měli jsme zmrzlinu, bramboráčky, párky v rohlíku, no prostě každý na co měl chuť. Betynky vyrážka se zhoršila, mazala jsem vším možným, co jsme s sebou měli po ruce.




Druhý den jsme navštívili přímo centrum Brna, kde se nachází science centrum VIDA! To chtěl vidět Vojta, který si to taky náležitě užil, ale i mladší děti si našly zábavu a zajímavé to bylo i pro dospělé. Jsou tam různé pokusy, co můžete vyzkoušet.
Vojta zkusil cosi jako trenažer pro piloty (to jsou ty obruče, jak v nich sedí, potom se to roztočí všemi směry). Děti nejvíc zaujala voda a tobogán (Bětka se bála). Celkově to bylo moc fajn a v bufetu dobře vaří za přijatelné ceny :-)










Výzdoba v bufetu. Origami. Liška, zajíc, ptáci.



I tato zastávka končí. Ani tady se nestihlo to, co v plánu bylo, zato jsme opět měli aktivity navíc.
Brno jsem vlastně jako město viděla jenom já. To když jsem donutila Honzu vyhledat turistické centrum, protože z každého místa jsme vezli magnetky a pohledy a já bych to asi nepřežila. Navigace tentokrát selhala a zahnala nás do pěší zóny, takže jsme museli najít nějaké parkoviště a já šla pěšky. Z foťákem naštěstí.
Za mě je Brno kouzelné město, pokud víte, kde hledat. Honzova verze by se značně lišila, on musel řídit. Přítomnost tramvají, trolejbusů, uzavírek, rozkopání půlky města. To řidič nechce...Brno nenávidí. Já bych ho ráda navštívila sama ještě jednou. Projít si ho pěšky na známých místech. Ale to jsem nahlas nevyslovovala :-D
A perlička na závěr. Turistické centrum jsem našla asi po desetiminutové chůzi. A tam mi prozradili, že druhé je asi 50m od místa, kde parkujeme...I tohle jsem si nechala pro sebe. Nakonec jsem byla v obou, v každém měli něco jiného. A ta procházka? Ta prostě stála za to...






Čeká mě dopsat poslední "díl". Zastavení sedmé a poslední. Nové Mlýny. Těším se na Vás.












Komentáře

  1. Nar.soc.
    Obdivuji Vaši fotografickou pozornost v Brně. Dost se tam vyznám, ovšem nikoli po dnešních kšeftech. Za shlédnutí stojí Kounicovy koleje, kde je pamětní síň a zbytky popraviště Gestapa. Mám dojem, že tam zastřelili 18letou Marušku Kudeříkovou.
    Jinak u mne to byla čistě pomoc v nouzi. Nařídil jsem vnukovi poskládat binec, který v chatě způsobil. Jo a plyňák nešel protože měl uzavřen kohoutek na potrubí ohnutém a neviditelném. Výjezd na rozhlednu má svá specifika. Má se žádat o povolení v Blučině protože kopec je také přírodní park, kde je ježdění autem omezeno. Proto ten sjezd druhou stranou do Židlochovic. Jezdí se tam běžně, kameny na cestě nejsou, snad jen vodou vyplavené koleje, což je obvykle bezpečně sjízdné. Podle mne Vám žádné nebezpečí nehrozilo. Vyježděný řidič to běžně zvládne (Vy jste to jen potvrdili). Žádný blučinský poskok neměl šanci otravovat.
    Na Brno byste si musila vyšetřit alespoň 3dny, mít městský plán a rozvrh co chcete vidět. Např. dnes v noci byly návštěvy i ve vile Tugendhat (kdysi avantgardní ukázka budoucího rodinného bydlení), dodnes překvapivé řešení na dost nevhodném pozemku. Návštěvu Brna tak někdy za 10let s dětmi, ale to už tady nebudu. Jo a fotku můžete přidat.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to tedy vyšlo a bylo dobře, že jste se dostali k Fenzům. Co je to let, odkdy se setkáváme na blozích, nakonec párkrát i osobně. Já prostě nemohu zapomenout na ta osobní setkání, byť krátká. Milá, rozmanitá. Moc ráda bych ještě osobně viděla kohokoliv z té naší "komunity". Týno, máš nehynoucí zásluhu na tom letošním výletu s rodinou. Počkej, teprve za pár měsíců, možná i let budete vzpomínat, případně srovnávat ty zážitky. Máš to hezky popsané, zdokumentované.

    OdpovědětVymazat
  3. Velmi pěkně máte naaranžovanou kašnu Pranas na známém brněnském Zelném trhu. Prvorepubliková modernizace ZT je pěkně dotvrzena sloupořadím tehdy "Nové tržnice". Za zády jste měla uličku vedoucí ke kapucínskému klášteru, kde je přístupná kapucínská hrobka se zasklenou rakví pandura Trencka, divokého velitele pandurů = svébytných vojáků (lupičských vrahů) ve službách Marie Terezie na uherské linii válečného střetu s tehdejšími Turky.
    Zajímavé je i brněnské Výstaviště a za ním v parku pavilon Anthropos, kde je napodobenina Mamuta ve skutečné velikosti včetně napodobenin pravěkých lidí a jejich životních podmínek podle dobového bádání prof. Absolona, objevitele Věstonické Venuše a pravěkých památek v Moravském krasu

    OdpovědětVymazat
  4. nar.soc.
    Zmíněné chutné víno je stolní Muscatel z Maďarska, koupený v Penny.

    OdpovědětVymazat
  5. Opět jsem s vámi cestovala k plné spokojenosti a věřím, že byli všichni účastníci v pohodě. Není jednoduché vše naplánovat a pak uskutečnit.

    OdpovědětVymazat
  6. Také tento pohodově-dramatický cestovní seriál ráda sleduji. Dobře jsi to zařídila, všechno se na první dobrou stejně nepodaří. A jsem zvědavá, jestli mi komentář za všechny díly půjde přidat, ráda bych, aby zazněla pochvala za zajímavý výlet mimo všední dny. A čekám na poslední "díl" záznamu o pěkných rodinných prázdninách :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu. Rozhodně to nebylo jednoduché. Naplánovat, ani uskutečnit.

      Vymazat
  7. Nar.soc.
    Týna to s rodinkou sfoukla na poslední chvíli. Nastanou jí starosti s Vánocemi a po Novém roce i s fakturami. Hádám, že v kolotoči dnešní a budoucí inflace se jen tak nepovede najít opět financování na podobnou rekreačně cestovní akci a to dokonce ani pod stanem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to máte naprostou pravdu. Bude těžké sehnat finančně únosnou dovolenou. Ale snažit se jistě budeme.

      Vymazat
  8. nar.soc.
    Pro Kristýnu.
    Vidím to tak, že Vy jste aktivní "duše"rodiny, Vás starosti tíží a útočí na Vaše zdraví. Vy byste asi nejvíc potřebovala dovolenou, ale osobní, bez zátěže celé rodiny. Bohužel to je úděl obětavých matek nejméně do 16let synů a 13 let dcer. Držím Vám palce, abyste vše zdárně přežila a skutečné osobní dovolené se dočkala.
    Když jsem byl aktivní odborář (po r. 1990) dověděl jsem se ve svazu zemědělských odborářů, že v Dánsku si platí malí soukromí zemědělci odborářské příspěvky. Vznikne jim nárok na bezpečného a věci znalého střídače (obvykle na 14 dnů), který převezme farmu a umožní majiteli dovolenou. Za vše ručí pojištění a dohled odborového svazu. Možná by pomohlo něco podobného pro matky 2 a více dětí (třeba do 10let). Chce to návrh a příslušné jednání, aby si mladé ženy odpočinuly a mohly mít i další dítě (děti).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No. Někdy bych nějaký oddech potřebovala, to je fakt, ale zatím jsme se celkem v pohodě prostřídali s mužem. Není to tak šílené 🙂 ale návrh dobrý! 👍

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Aurélie

Nové Mlýny