Aurélie

 Říkáte si, co ze mě vypadne?

Uklidním Vás, není to další dítě, těch máme již plný počet. Opravdu.

Přesto je to nový člen rodiny, přírůstek, který jsem sledovala od počátku. Nejprv jeho maminku, potom narození a sourozence a před týdnem jsme se konečně dočkali.




Jmenuji se Aurélie Pojizerský uragán. Dělám čest svému přídomku, trochu uragán opravdu jsem :-D

Až trochu vyrostu, bude ze mě westík, tedy West highland white teriér. Jsou mi 3 měsíce, nicméně panička mě sledovala od miminka, má schovanou i fotku z ultrazvuku, kterou jí poslala paní chovatelka.


Jak se k nám Aura dostala? To je Vám příběh...

Sen mít po úmrtí Artiny dalšího psa, nešlo realizovat dřív, než za 6 let od doby, co tu není. Po psovi jsem toužila vždycky, ale exmanžel nesnášel zvířata. Potom to nešlo, děti byly malé. touha sílila, protože kdo jednou psa měl, cítí se bez něj neúplný, osamělý.

Vloni jsem tenhle nápad nenápadně vnukla dětem a ty začaly přemlouvat tatínka. Ten jim splní, co jim na očích vidí, takže se nechal ukecat. Měl už tenkrát vědět, že jásat budu já a hned se pustím do akce.

Ono sehnat westíka není jednoduché. Nebo tedy je, pokud se spokojíte s množitelem. Na jeden takový zvláštní inzerát jsem narazila i já. Nezdála se mi cena, protože jsem již skutečnou měla zjištěnou. Díky tomu se roztočil kolotoč rad a psích skupin, na jehož začátku i konci stojí NAŠE chovatelka.

To ona mi před rokem tu konkrétní paní z inzerátu rozmluvila, poskytla cenné rady jak hledat, na co si dát pozor. Poskytla mi důkaz, že paní je vyřazena z evidence chovatelů a vyloučena z klubu. Že brát si štěňátko od ní je nerozumné, neboť reálně hrozí plno zdravotních problémů pramenících z toho, že kříží s "kdečím"

Moje chovatelka má tři fenky, z nichž ovšem pouze jedna smí být chovná. Jenže vloni byla ještě malá, věkově mít štěňata nemohla. Bylo mi to strašně líto, byla bych moc její štěňátko chtěla. Její psí holky jsou úžasné, přítulné, akční. Navíc vzdušnou čarou od sebe bydlíme asi 3 km.

Nu, doporučila mi svou známou, o které věděla, že štěňata mít bude. S paní jsem se spojila, byly jsme v kontaktu od potvrzení úspěšného krytí. Budeme jí podle místa pobytu říkat Kolínská. Takže paní Kolínská mi slíbila zařadit mě do okruhu čekatelů na fenku, sdělila zhruba termín, kdy se mají štěňata narodit a potom přestala komunikovat. Já blbec doma slíbila v dohledné době pejska dětem, hlavně Daník to nesl těžce, nemá pojem o čase.

Nebýt MOJÍ chovatelky, o Kolínské bych nic nevěděla. To ona mi potají posílala informace, fotky. Taky mi radila, zda ještě Kolínskou otravovat nebo ne. Napsala jsem jí narovinu asi týden před tím, než jsem reálně pejsky měla vidět. Ona mi normálně odepsala, že se mnou vůbec nepočítá...Šok, zklamání a vztek asi popisovat nemusím (zvlášť, když fenku pojmenovala jménem, které jsem vybírala já). MOJE chovatelka s ní nesouhlasila, ale dělat nemohla nic. doporučila mě ovšem jiné paní a ta byla úžasná. Přestože to u ní nakonec nevyšlo, vzpomínám na hovory s ní ráda a ráda jí jednou poznám osobně. Tahle Chomutovská paní mi narovinu řekla, že přede mnou je jedna čekatelka, která má přednost a na jejím rozhodnutí záleží. Jednání bylo férové, nevyšlo to, mrzelo nás to obě, na Chomutovské to bylo vidět. Nicméně, protože jsem se jí líbila, rozjela to "ve velkém" postupně mi sehnala další tři chovatelky, které si mě zařadily na seznam. Bohužel, dvěma z nich štěňátka zemřela a třetí nakonec nekomunikovala. 

Jenže! Stal se zázrak. Mezitím uběhlo moc času. A MOJE chovatelka se rozhodla mít štěňátka na jaře, místo na podzim. A víte co? Já tu fenku fakt měla slíbenou. A ono to vyšlo!

Spokojenost je na všech stranách. Máme to k sobě blízko, takže Auru, která byla miláčkem chovatelčiny rodiny, může vidět prakticky kdykoliv. Zároveň nemá problém mě přivítat u nich doma pro radu a po celou dobu si píšeme přes mobil a posílám fotky, jak s její svěřenkyni daří.


Aurinka zapadla krásně do naší praštěné rodiny. Rozhodně si nemůže stěžovat na nedostatek pozornosti nebo procházek. Je čistotná, milá a jednou bude poslušná.

Takže je nás šest. Jsem hrdá, protože jsem díky brigádě každičkou korunu na psa s rodokmenem ušetřila sama.

Tak nám držte pěsti, ať nám to s ní klape.

Komentáře

  1. Velké blahopřání, už jste teda komplet. Už nebudou rozverní jen děti, ale taky Aura, včetně vás všech. Jak psala jedna spisovatelka o "Robinovi", čeká vás bohatý život na zážitky. A jednou z tebe možná bude očekávaná chovatelka, u které si budou zájemci podávat dveře a zamlouvat si čubičky téhož druhu +-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za blahopřání. Je úžasná 💗
      O
      Robina jsem četla, oba díly, mám je doma. Ale autorky si pletu. Byla to buď Zdena Frýbová, nebo Zuzana Francková. O psech a soužití s nimi psaly obě.

      Vymazat
    2. Ještě jsem zpětně nakoukla - spisovatelkou je Zdena Frýbová. Její romány o westících jsou fantastické, i když chovat je není přímo oáza klidu. Ale když se milujete, není co řešit ;-)))

      Vymazat
    3. Ale Frýbová nikdy nepsala o westicich. To si, Kitty prostě pleteš. Ona měla černé psy. Já její knihy četla.

      Vymazat
  2. Je to těžké dostat co chceš. Líbí se mi to sdělení, že jednou bude poslušná. Věřím, že udete mít opět o radost víc.♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím je toho zvykání na ní i tak moc, natož učit povely. Ale určitě učit budeme.

      Vymazat
  3. Obdobnou velkou radost prožívala před nedávnem rodina dcery. Nevím rasu,ale Aiby je stále moc milé štěňátko a radost stále veliká,starost také. Je potřeba pevné vůle,aby psi kamarád poslouchal povel páníčka.

    OdpovědětVymazat
  4. Mám čerstvý poznatek: veleúspěšný poučený pejskař František Jaroš napsal "PSÍ BIBLI" a na netu je podcast s autorem, kde vysvětluje výchovu motivací potravou a další přirozené poznatky o životě psa i se psem. Kdo začínáte s výchovou štěněte nebo chcete rozumět chování psa, zkuste se podívat na net, existuje asi i formou e-knihy. Zajímalo by mě, jestli to bude fungovat i u skoťáčka. Přeji hodně úspěchů chovatele i psa ;-)))
    Podcast
    https://podcasty.seznam.cz/podcast/ranni-host/pes-neni-kacer-na-provazku-rika-kynolog-frantisek-jaros-130582#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kitty, zkusím najít čas a mrknout na to. Ale Aura není skotský teriér, ten je černý, pískový, nebo hnědý. Ne čistě bílý a je nižší, delší a má delší čumák.

      Vymazat
    2. Tak už se v tom začínám orientovat. Omlouvám se bílé Aurelii, vypadá krásně a klidně ;-)))

      Vymazat
  5. Lydie
    Ten pejsek se mě také líbí.
    My máme teď koťátko - černobílé.

    OdpovědětVymazat
  6. Doufám, že už poslouchá a máte z ní všichni radost. Pozdravuji i děti a tatínka a babičky.♥

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Brno

Nové Mlýny