Kdo má právo na své záliby

 Jsem člověk, který v životě vystřídal mnoho koníčků. U některých jsem zjistila, že to není nic pro mě (těch bylo ovšem málo), dost mi jich zbylo, ale ne už moc času na ně, některé jsem tak nějak odložila a některé nové si hýčkám.

Za sebe bych řekla, že je fajn mít více zálib, které jdou střídat. Zaprvé se vám neomrzí, zadruhé ne vše jde dělat v každý čas. Ne všichni ovšem tento názor sdílí. Nejčastěji jsou to tedy muži, kterým se líbí pouze jejich koníčky, nikoliv ale koníčky jejich žen.


Zaplaťbůh, tohle se mě netýká.

Neříkám, že stíhám domácnost a děti na sto procent, ale tak jsem to prostě neměla nikdy. Můj muž si dle mého názoru nemá nač stěžovat. Málokdy nemá navařeno (tato situace nastává většinou pouze tehdy, když mi předem řekne, že pojede k mamince a nakonec nejede a já počítám s tím, že se tam nejen nají, ale i jídlo přiveze), provozně je vždy uklizeno (víte, co je provozní bordel? to jsou hračky všude, ale špína ne) a děti jsou zaopatřené vždycky. Nedůležité věci ale odsouvám (žehlení třeba). Nicméně to nikomu nevadí, oblečení máme dost.


Proč ale píšu tenhle článek? Budu se opakovat, poslední měsíce mi učarovalo šití. Proto jsem na facebooku členkou několika šicích skupin. A dnes se tam objevil velmi smutný příspěvek. Jedna mladá maminka chtěla prodávat svoje dva šicí stroje, mnoho látek a nitě a další serepetičky nutné k šití. Psala, že má malého synka, o kterého se její muž moc nestará, ale ona se mu plně věnuje, také domácnost stíhá, úklid, vše. A ve volných chvílích že šije, i na prodej. Ale že její muž jí dal jasně najevo, že je přece na mateřské dovolené a co si dovoluje mít koníček. Že je jí to strašně líto, ale že mu vyhoví, aby měla doma klid. Z toho příspěvku čišela bolest a zoufalství. Během hodiny měl téměř 800 komentářů. Naskakovaly jako jeden řetězec. Nikoli však proto, aby někdo z těch žen od ní věci koupil, ale všechny jsme jí doporučovaly ať neprodává. Prodala by si kus duše. Hodně žen psalo, ať daruje manžela. Strašně nám jí bylo líto. Nakonec celý příspěvek i s konverzací smazala. Můžeme jen doufat, že se jí podařilo s mužem promluvit a dopadlo to pro ní dobře.

Uvědomila jsem si, jak fajn chlapa mám doma, přestože jsou chvíle kdy jsme na ostří nože. Taky mi to připomnělo, že podobný exemplář, co mě chtěl od všech a všeho odstavit, jsem kdysi měla doma (a jaké štěstí, že jsem se ho zbavila). Ale i tak je mi z celé věci smutno. to mají všichni muži tolik zakořeněné, že žena je služka, robot, co MUSÍ, NESMÍ a tak podobně? Žena je bytost jako každá jiná. Má povinnosti, ale i práva. A není stroj. Pokud ho z ní někdo bude dělat, bude nešťastná a zlá.

U nás doma už se naučili dopřát mi klid. Ale já už dopředu umím hlásit, ať si mě nevšímají, že jsem neskutečně protivná i sama sobě. Umím přiznat chybu a umím se omluvit. Tohle musím ještě u zbytku domácnosti dopilovat, nicméně už se občas zadaří. Šití je pro mě relax, útěk od starostí a hlavně to má příjemný bonus. Všichni máme na sebe něco, co nikdo jiný :-)

Bunda pro Vojtíka

Detail nažehlovaček a štítku

Zde ještě bez ukončení rukávů

Dvouvrstvá čepička Bětunce

Uvnitř teplý, bílý fleece

Moje příšerkové tričko (děti hlasitě záviděly)

Aby mi nebyla zima, dvouvrstvá mikina


Vyzkoušeno v 6 stupních jen s vestou a dobrý!



Komentáře

  1. Týno, v tom máš pravdu, že muži nemají rádi koníčky žen. Ale je nutno se bránit- drasticky. CVo potřebuješ, máš a já mám právo na svůj volný čas. Kdfyž jsem ještě šila pro kluky nebo pro sebe, vše okolo jsem měla uklizené-hotové -kvůli šití v kuchyni se jinak nedalo. Hned měl nějakou opravu, správku potřebnou, ale musel počkat, až došiji co chci. Zvykl si. Pokud si ta mladá maminka nevybojuje užitečnou věc, ude ustupovat celý život a nebude šťastná. Kdo nevěří, jeho chyba. Chlap si dovolí hlavně jen to, co mu dovolí žena- ověřeno dlouholetě. Mimochodem moc hezké výrobky a poslouchej, že ty jsi zhubla...☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Já Ti nevím, zda jsem zhubla. Nevážim se, kalhoty mi jsou pořád stejné. Naučila jsem se fotit z dobrého úhlu 😀

      Vymazat
  2. Moc pěkné výtvory....ta čepička se mě líbí a ty bundy také moc......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, čepička je hned ušitá, ale Bětka jí stejně strhne z hlavy. Ale ona umí i s tkaničkami, takže kapuca to jistí 😀 asi je budu šít klukům, mám bezva látku na ně. A Bettynce usiju kuklu.

      Vymazat
  3. Týnko, už jsem si zvykla, že šiješ - a ráda (a ovšem užitečné věci). Tohoto koníčka si nedej brát, v něm se můžeš vyžít a nikomu do toho nic není, jak trávíš volný čas, když si jinak umíš všechno zorganizovat. Výtvorky se mi fakt líbí. Moje oba šicí stroje skončily u dvou paní, které na nich umí šít. Já ne - drobné zapošívky a opravy mi obě rády udělají. Fandím ti ☺♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výjimečně tohle není o mně. Mně koníčky nikdo nezakazuje. Já bych se totiž rozhodně nedala. Jsou věci, kde už jsem v minulosti chyby udělala a nehodlám je již opakovat. A děkuji za chválu výtvorů 💗

      Vymazat
  4. Je mi líto té paní. Myslím, že za sebou prostřě potřebujeme vidět nějaké trvalé a okamžité plody naší práce... a takové na mateřské moc nevznikají, ne hned. Já jsem se pustila do pletení a háčkování, protože uklizeno zmizí během chvilky... a chvíli po tom, co zmizí pracně uvařený oběd, děti mají zase hlad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida, to bude ono. Vidět výsledek. Já musím neustále něco dělat "rukama" mezi moje ostatní koníčky patří vyšívání, pletení, háčkování, skládání puzzle...(velká puzzle, visí mi v rámech)

      Vymazat
    2. Zdravím šikulku a hlásím, že už puzzle od tebe začínám skládat. Zkusím ho také dát do rámu a bude zdobit holou stěnu obýváku nebo mé zadnice ☺

      Vymazat
    3. Kitty, to jsi mi udělala velkou radost! Určitě se potom pochlub fotkou!

      Vymazat
  5. Týno, jsem zde a dávám 1***, jsi šikulka. ☺

    OdpovědětVymazat
  6. A i oteplené, včera jsem o tom četla☺ ♥

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Aurélie

Brno

Nové Mlýny